Advertorial publiceren
Image default
Marketing

Investeren in gevelreclame? Mogelijkheden en aandachtspunten

Met gevelreclame zorg je ervoor dat je bedrijfspand zichtbaar is voor potentiële klanten en creëer je herkenbaarheid voor je bestaande relaties. Gevelreclame is dus absoluut het investeren waard. Maar welke mogelijkheden zijn er zoal voor reclame op de gevel? En met welke aandachtspunten moet je rekening houden met betrekking tot de reclameboodschap? In dit artikel lees je er alles over.

Vormen van gevelreclame

Gevelreclame is mogelijk in de vorm van:

  • Doosletters

  • Lichtbakken

  • Spandoeken

  • Freesletters

We bespreken de vormen van gevelreclame één voor één.

Doosletters

Doosletters zijn ideaal als je gevelreclame in verschillende kleuren wilt maken. De letters worden namelijk individueel geproduceerd. Bovendien vallen doosletters ook ‘s avonds op. Ze bevatten namelijk ingebouwde ledverlichting. Ideaal als je ook ‘s avonds klanten wilt trekken.

Lichtbakken

Lichtbakken bestaan uit een vorm met daarin ledverlichting. Je ziet ze vaak in de winkelstraat. Dat komt namelijk doordat je ze met de zijkant tegen de gevel kunt monteren, waardoor de lichtbak uitsteekt en de boodschap leesbaar vanaf de zijkant leesbaar is.

Spandoeken

Spandoeken zijn de ideale oplossing als je regelmatig een andere reclameboodschap op de gevel wilt tonen. De doeken zijn relatief goedkoop en eenvoudig te vervangen, zeker wanneer je ze op een aluminium frame monteert.

Freesletters

Freesletters zijn misschien wel de stijlvolste vorm van gevelreclame. De letters zijn dun en van geborsteld RVS gemaakt. Door ze van onderaf of bovenaf met spots te verlichten maak je het geheel nog stijlvoller.

Aandachtspunten bij gevelreclame

Gevelreclame biedt vele kansen om nieuwe klanten te werven, maar helaas maken veel bedrijven hier nauwelijks gebruik van. Als je besluit om te investeren gevelreclame let dan in ieder geval op de volgende zaken:

  • Bedenk een slogan voor bij de reclame. Alleen je bedrijfsnaam zegt meestal niet zoveel, zeker niet als mensen je bedrijf nog niet kennen. Met een slogan kun je ze informeren over je toegevoegde waarde en hun interesse triggeren.

  • Zorg dat de gevelreclame niet te klein is, dus ook op honderd meter afstand nog goed is te lezen. Als je te kleine letters gebruikt loop je onnodig zichtbaarheid is.

  • Laat je adviseren over het materiaal dat je het beste voor de gevelreclame kunt gebruiken. Zo zijn bepaalde soorten materialen niet zo goed bestand tegen de invloed van de zee. Dus als je slechts enkele kilometers van het strand af gevestigd bent vallen bepaalde materialen af. Informeer bij een signbedrijf naar wat wel en niet kan.

  • Kies altijd voor gevelreclame met ledverlichting. Hoewel dit tegenwoordig de standaard is komt het soms toch nog voor dat de gevelreclame met TL-verlichting wordt uitgerust. Niet bepaald duurzaam.

Combineer gevelreclame met andere reclame-uitingen

Hoewel gevelreclame op zichzelf een goede manier is om je bedrijf te promoten, is het aan te raden om meerdere reclame-uitingen in te zetten om je bedrijf bij je doelgroep onder de aandacht te brengen. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld autoreclame.

Op die manier zorg je ook voor zichtbaarheid in de omgeving van je bedrijfspand. Je rijdt immers rond met autoreclame. Bovendien is het vaak voordeliger als je meerdere reclame-uitingen met elkaar combineert. Reclamebureaus geven je dan meestal korting. En dat is altijd mooi meegenomen!