‘Ik wil denk ik mijn online marketing uitbesteden omdat ik het zo moeilijk vind’. Dit is een zin die mensen nog geen 50 jaar geleden volledig niet zouden begrijpen. In de afgelopen jaren zijn er enorme veranderingen geweest in onze samenleving. Zo veranderde het koopgedrag van kopers maar ook het verkoopgedrag van bedrijven. Hoe is deze verandering zo gekomen en wat is de toekomst van het kopen? Hoe is deze verandering gekomen?Een van de meest grote logische reden is dat we op technologisch gebied zijn veranderd. Waar we vroeger allemaal naar de winkelstraat moesten is dat tegenwoordig zeker niet meer het geval. Wanneer je nu kleding nodig hebt kun je het voor een klein prijsje prima online bestellen. Bovendien is online vaak zelfs beter want dan kun je meteen de gehele collectie zien. Een groot keerpunt van in het echt winkelen is dat er dingen niet op voorraad kunnen zijn en dat is niet fijn. Maar ook de verkopers zijn zich meer gaan focussen op de online verkoop door slimme marketing. Dus door een verandering in het gedrag van de koper en verkoper is er een hele nieuwe wereld ontstaan. Wat is de toekomst van het kopen?Aangezien helaas nog niemand een tijdmachine heeft is het moeilijk om te voorspellen waar het heen gaat in de toekomst. Wel kun je op basis van recente ontwikkelingen concluderen dat de digitale wereld zich zal blijven ontwikkelen. Dat betekent dat de manier waarop wij nu dingen online kopen over een paar jaar er weer heel anders uit ziet. Het kopen in een echte winkel daarentegen zal op een paar dingen nagelaten niet heel veel veranderen en zal dus waarschijnlijk de authentieke ervaring blijven die het nu is. Dus aan de ene kant zullen er veel veranderingen zijn maar aan de andere kant zal dus ook veel hetzelfde blijven.
|