Hoe handel je in escalerende situaties in de zorg?

Advertorialpubliceren

De zorg kent heel wat mooie kanten. Zo krijg je als zorgmedewerkers een kijkje in het leven van de hulpbehoevende, kun je mensen op eigen wijze laten genieten van hun laatste levensjaren en bied je hen activiteiten en mogelijkheden, die zij op eigen houtje niet meer hadden kunnen ondernemen. Desondanks zijn de gebeurtenissen die je als zorgmedewerker in de zorg meemaakt, niet altijd rooskleurig. Dementerende ouderen kunnen bijvoorbeeld vragen waarom zij precies op de plek zijn waar ze zijn, waarna ze het antwoord weer vergeten. Vervolgens denken ze mogelijk dat ze geen (gewenst) antwoord gekregen te hebben, wat agressie bij hen kan oproepen. Agressie in de zorg komt ook in andere vorm voor, bijvoorbeeld als een partner van de cliënt het niet eens is met de werkwijze van zorgmedewerkers. Hoewel je je uiterste best doet om de situatie niet te laten escaleren, kan je dit niet altijd voor zijn als je niet over de juiste training en ervaringen beschikt. De agressie cursus van Zelfsterk kan voor jou daarom een wereld van verschil maken.

Wat behelst de training van Zelfsterk?

Zelfsterk is expert op het gebied van agressietrainingen voor zorgpersoneel, zodat er op die manier veiligheid gegarandeerd kan worden en er ruimte voor verbondenheid tot stand komt. Deze trainingen worden op maat gemaakt, waardoor de trainingen geschikt zijn voor jouw zorgmedewerkers. Zo hoeft de agressietraining niet gefocust te zijn op fysiek geweld, omdat agressie ook verbaal geuit kan worden. Hoe ga je met zulke situaties om en op welke manier kun jij het beste reageren en handelen? In deze training omgaan met agressie zal het allemaal aan bod komen en kunnen zorgmedewerkers oefenen in een vertrouwde omgeving, waarna zij zelf de vertaalslag maken naar hun dagelijkse werkzaamheden. Op die manier leert het personeel door te doen en zal de cursus nauw aansluiten op de werkelijkheid.

https://www.zelfsterk.nl/