Investeren in gevelreclame? Mogelijkheden en aandachtspunten

Met gevelreclame zorg je ervoor dat je bedrijfspand zichtbaar is voor potentiële klanten en creëer je herkenbaarheid voor je bestaande relaties. Gevelreclame is dus absoluut het investeren waard. Maar welke mogelijkheden zijn er zoal voor reclame op de gevel? En met welke aandachtspunten moet je rekening houden met betrekking tot de reclameboodschap? In dit artikel lees je er alles over.

Vormen van gevelreclame

Gevelreclame is mogelijk in de vorm van:

  • Doosletters

  • Lichtbakken

  • Spandoeken

  • Freesletters

We bespreken de vormen van gevelreclame één voor één.

Doosletters

Doosletters zijn ideaal als je gevelreclame in verschillende kleuren wilt maken. De letters worden namelijk individueel geproduceerd. Bovendien vallen doosletters ook ‘s avonds op. Ze bevatten namelijk ingebouwde ledverlichting. Ideaal als je ook ‘s avonds klanten wilt trekken.

Lichtbakken

Lichtbakken bestaan uit een vorm met daarin ledverlichting. Je ziet ze vaak in de winkelstraat. Dat komt namelijk doordat je ze met de zijkant tegen de gevel kunt monteren, waardoor de lichtbak uitsteekt en de boodschap leesbaar vanaf de zijkant leesbaar is.

Spandoeken

Spandoeken zijn de ideale oplossing als je regelmatig een andere reclameboodschap op de gevel wilt tonen. De doeken zijn relatief goedkoop en eenvoudig te vervangen, zeker wanneer je ze op een aluminium frame monteert.

Freesletters

Freesletters zijn misschien wel de stijlvolste vorm van gevelreclame. De letters zijn dun en van geborsteld RVS gemaakt. Door ze van onderaf of bovenaf met spots te verlichten maak je het geheel nog stijlvoller.

Aandachtspunten bij gevelreclame

Gevelreclame biedt vele kansen om nieuwe klanten te werven, maar helaas maken veel bedrijven hier nauwelijks gebruik van. Als je besluit om te investeren gevelreclame let dan in ieder geval op de volgende zaken:

  • Bedenk een slogan voor bij de reclame. Alleen je bedrijfsnaam zegt meestal niet zoveel, zeker niet als mensen je bedrijf nog niet kennen. Met een slogan kun je ze informeren over je toegevoegde waarde en hun interesse triggeren.

  • Zorg dat de gevelreclame niet te klein is, dus ook op honderd meter afstand nog goed is te lezen. Als je te kleine letters gebruikt loop je onnodig zichtbaarheid is.

  • Laat je adviseren over het materiaal dat je het beste voor de gevelreclame kunt gebruiken. Zo zijn bepaalde soorten materialen niet zo goed bestand tegen de invloed van de zee. Dus als je slechts enkele kilometers van het strand af gevestigd bent vallen bepaalde materialen af. Informeer bij een signbedrijf naar wat wel en niet kan.

  • Kies altijd voor gevelreclame met ledverlichting. Hoewel dit tegenwoordig de standaard is komt het soms toch nog voor dat de gevelreclame met TL-verlichting wordt uitgerust. Niet bepaald duurzaam.

Combineer gevelreclame met andere reclame-uitingen

Hoewel gevelreclame op zichzelf een goede manier is om je bedrijf te promoten, is het aan te raden om meerdere reclame-uitingen in te zetten om je bedrijf bij je doelgroep onder de aandacht te brengen. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld autoreclame.

Op die manier zorg je ook voor zichtbaarheid in de omgeving van je bedrijfspand. Je rijdt immers rond met autoreclame. Bovendien is het vaak voordeliger als je meerdere reclame-uitingen met elkaar combineert. Reclamebureaus geven je dan meestal korting. En dat is altijd mooi meegenomen!

 

Tags:

Gerelateerde berichten die u wellicht interesseren

Hoe Online Exposure bedrijven helpt groeien met online marketing

In de digitale wereld van vandaag is online zichtbaarheid cruciaal voor bedrijven die willen groeien. Consumenten zoeken steeds vaker online ...

Waarom linkbuilden uitbesteden een slimme zet is voor jouw SEO-strategie

Overweeg je om jouw SEO-strategie naar een hoger niveau te tillen? Dan is linkbuilden uitbesteden misschien wel de slimste zet ...

Waarom kiezen voor een full service marketing bureau?

Een full service marketing bureau biedt een breed scala aan diensten die zijn ontworpen om je bedrijf te helpen groeien. ...

De geheimen van een top online marketingbureau in Utrecht

Het vinden van een effectief online marketingbureau in Utrecht kan een cruciale stap zijn voor bedrijven die hun digitale aanwezigheid ...

Wat is lokale SEO en waarom is het belangrijk in Maassluis?

Ben je een bedrijfseigenaar of marketeer in Maassluis? Zo ja, dan is lokale SEO te belangrijk om te negeren. Lokale ...

Hoe maak je een effectieve video advertentie?

Stel je voor: het is een gewone avond en je zit op de bank met een kom popcorn, klaar om ...

De toekomst van het kopen

‘Ik wil denk ik mijn online marketing uitbesteden omdat ik het zo moeilijk vind’. Dit is een zin die mensen ...

De 10 beste online marketing tips om uw bedrijf te laten groeien

Tegenwoordig is het gemakkelijker dan ooit om een ​​online bedrijf te starten en uit te groeien tot iets winstgevends en ...

Wat is de rol van een lokale SEO-expert?

SEO-specialisten zijn de mensen die een zware taak gemakkelijker maken. Als u een website heeft, heeft u de diensten van ...

SEO uitbesteden voor kleinere bedrijven

SEO Uitbesteden voor kleine bedrijven Hier is een onderzoek van de voor- en nadelen van het uitbesteden van uw SEO ...

Instructievideo laten maken voor jouw bedrijf

Laat een instructievideo maken voor jouw bedrijf Instructies uitleggen met video werkt. Want mensen snappen dingen nou eenmaal beter wanneer ...

Bij het SEO bureau Doelbewust maak je je bedrijf beter zichtbaar voor de klanten

Bij het SEO bureau Doelbewust.nl weet je zeker dat de klanten je website zullen bezoeken en hier makkelijk doorheen te ...

Op de hoogte blijven

Als je graag bij blijft op het gebied van digital signage, vanwege persoonlijke interesses, of vanwege werkgerelateerde redenen, kun je ...

Outplacementbureau

Bij ons outplacementbureau kun jij terecht voor het volgen van het gelijknamige traject. Dit traject is gericht op werknemers die ...