Veel mensen beginnen zonder nadenken met een adwords campagnes omdat ze niet weten hoe SEO tewerk gaat of gewoon vinden dat hier veel teveel tijd in gestoken word en daardoor gaan ze zich op Google Adwords richten om zo snel en gemakkelijk vanboven in google terug te vinden zijn. Indien je dit doet moet je natuurlijk wel een bedrijf zijn met een groot genoeg marketing budget dat je dit op regelmatig basis kan doen want van het moment dat je stopt met een Google Adwords campagne zal de zichtbaarheid van je website ook direct terug sterk dalen. Indien je toch liefst gebruik wilt maken van adwords adverteren en een adwords campagne uitbesteden wil je niet direct doen dan zijn hier een paar tips die je kunnen helpen om geld te besparen en toch een beter resultaat te verkrijgen. Zorg ervoor dat je één thema gebruikt voor al je advertenties zodat je op dezelfde doelgroep blijft mikken. Het is ook makkelijker om je advertentie op te maken zodat je deze niet constant hoeft te veranderen bij elke advertentie. Het 2de punt dat van groot belang is dat de landing pagina’s waarnaar je de advertentie linkt. Deze landingpagina moet overzichtelijk zijn en makkelijk te navigeren zijn door de klanten. Google geeft je ook een ranking voor verschillende landing pagina’s, daarbij moet je letten op inhoud die origineel is en dus niet gekopieerd is van ergens maar ook relevante met de producten die je aanbied. Zoals net vermeld is de overzichtelijkheid en navigatie van je landing pagina van groot belang doordat de klanten hierop terechtkomen en als ze niet direct vinden wat ze zoeken zijn ze al terug weg. Zorg ervoor dat je click to rate geoptimaliseerd is en dat je ook een duidelijk onderzoek kan kijken zodat je makkelijk resultaten kan concluderen.
|
http://www.economy.nl/ |