Trainingsmethodes om snel af te vallen

Met welke trainingsmethode kan ik het snelste afvallen?

 

Je hebt verschillende methodes om lekker snel kilo’s kwijt te raken. Onderstaand zullen wij enkele uitvoerig met je doorspreken! Indien er vragen zijn, wij graag van je middels onze website eiwitshakestore.nl. Veel plezier!

 

Om te beginnen heb je natuurlijk Cardio (duursport), hierbij bouw je jou uithoudingsvermogen langzaam op, echter heeft deze methode het nadeel dat het niet bepaald een spieropbouwende methode betreft. Enkele voorbeelden zijn, hardlopen, fietsen en zwemmen. Wel verbrand je lekker veel calorieën tijdens duursporten, maar val je dan wel zo snel af? Niet alles draait om het verbranden van zomaar calorieën, het is ook belangrijk dat je de juiste calorieën verbrand.

 

 

Verbranding calorieën bij duursport:

 

Relatief weinig verbranding uit vetten of eiwitten. De calorieën komen meer en deel uit koolhydraten. Wanneer je met de duursport stopt vind er bijna geen verbranding meer plaats. Ook heeft het het nadeel dat er geen spieropbouw plaats zal vinden, soms wordt er zelfs spierweefsel verbrand.

 

Helaas is het werkelijkheid dat vetten lang niet altijd worden verbrand bij inspanning. Maar hoe ga je dan wel afvallen? Hoe ga je zorgen dat je over een paar maanden weer hartstikke lekker in je vel zit en er veel gezonder uit gaat zien? Ons advies is daarom als volgende. Wissel alles af.

 

  1. Ga 1 a 2x per week even joggen.

  2. Ga tevens 2x per week krachtspieroefeningen doen.

  3. Start met de inname van eiwitten en proteïne shakes.

  4. Zorg dat je elke dag minimaal 1 uur beweegt

 

Wanneer je aan krachttraining doet is het ook belangrijk om de verschillende spiergroepen naast je training voldoende rust te geven, eiwitshakes kunnen hierbij het herstel van deze spiergroepen positief beïnvloeden. Met krachttraining verbrand je echter minder callorien. Maar bouw je wel meer spieren, en laat het nou zo zijn dan spieren energie nodig hebben om te ontwikkelen en voorbestaan en op dit moment gaat jou spiermassa de overhand krijgen op je vetmassa. Je zult vet verliezen.

 

Gewichtsbeheersing en toepassing

 

Vuistregel: Elke kilo spierweefsel verbruikt ongeveer 100 calorieën per 24 uur. Wanneer je dus regelmatig je spieren train dan zul je gedurende de dag in de automatische piloot calorieën blijven verbranden.

 

Ook is het mogelijk om middels intervaltraining af te vallen. Hierbij mix je duur en krachttraining binnen 1 mooie workout. Je zult dus bijvoorbeeld 1 tot 2 minuten heel intensief moeten rennen, waarna je 1-2 minuten grondoefeningen en dergelijke doet.

 

Intervaltrainingen zijn wel bijzonder belastend, bouw het dus rustig op. Het mooi aan interval training is dat je ongeveer 40 a 48 uur nadien nog calorieën blijft verbranden. Mede omdat je de spieren hebt getraind zal je spiermassa ook toenemen. Al met al je lichaam krijgt een grotere behoefte om energie te verbranden terwijl je geen spiermassa verliest! Magic en je hebt het echt zelf in de hand.

 

Het mag daarom duidelijk zijn dat interval training de beste methode is om af te vallen in een goede conditie te komen.

 

Bron: Eiwitshakestore.nl – De webshop voor al uw gezonde eiwitshakes en sportvoeding.

 

http://www.eiwitshakestore.nl/