Elk bedrijf en elke ondernemer koestert zijn klanten. Naar klanten luisteren en ze zo goed mogelijk helpen hoort hierbij. De klanten zijn immers de mensen die ervoor zorgen dat er geld binnenkomt. Toch kan het eens goed zijn om uw klantenbestand kritisch door te lichten. Sommige klanten verdienen gewoon meer aandacht dan andere klanten. Wanneer een bedrijf snel groeit en dus ook het klantenbestand uitbreidt zullen er veranderingen optreden. Je hebt klanten van het eerste uur, je trouwste klanten eigenlijk. Daarna zijn er klanten op het succes van het bedrijf afgekomen en die zijn natuurlijk ook waardevol, maar het gevaar schuilt erin dat de trouwe klanten een beetje verwaarloosd worden. Door de toename van het aantal klanten en orders zal men langer moeten wachten en sommige klanten zijn dat misschien niet gewend. Deze klanten kregen in het begin de beste service, maar nu ze één van de velen zijn loopt je het risico dat ze verder gaan kijken. Door de drukte wordt de relatie met de klant verwaarloosd en juist die relatie is van groot van belang. Als je eens goed kijkt naar de huidige klanten, bekijk dan welke klanten het meest waardevol en geef hen wat extra aandacht. Er mag best een verschil worden in de behandeling en benadering van sommige klanten. Als het gebaseerd is op de juiste redenen mag je trouwe klanten voorrang geven. Wel kan het handig zijn om de klanten op te delen in bepaalde segmenten. Per segment geef je dan aan op welke manier de klanten door alle werknemers behandeld moeten worden. Zo kan er in een snel groeiende onderneming wel de juiste aandacht gegeven worden aan belangrijke, trouwe klanten. Als het probleem vooral de bereikbaarheid is kunt u misschien een deel van de telefoontjes door laten schakelen naar een inbound callcenter. Met behulp van zo’n telefoonservice krijgt geen enkele klant meer een antwoordapparaat te horen. |
https://www.bizziphone.com/ |