Vindbaarheid website

 

De vindbaarheid van je website optimaliseren is een hele kunst. Er zijn tientallen factoren waar rekening mee gehouden moet worden zodat bekende zoekmachines je website op de juiste manier indexeren. De vakterm van dit proces noemen we SEO. Search Engine Optimisation. In Nederland zijn er honderden kleine en grote bedrijven die zich bezig houden met het optimaliseren van SEO op websites. Er moet rekening gehouden worden met de content van de teksten, titels en metatitels, alt-tags in de afbeeldingen en nog veel meer factoren.

Om erachter te komen op welke woorden jouw website zal moeten gaan scoren is een zoekwoordenonderzoek nodig. Je website moet namelijk gericht zijn op een aantal goedbezochte zoektermen in Google. Via de “Google Keyword planner” kun je er makkelijk achter komen op welke woorden er vaak gezocht worden en of er misschien veel concurrentie is die zich op dezelfde zoekwoorden richt.

Je zal een aantal goedbezochte target woorden moeten kiezen waar jij je website op richt. Deze woorden worden verwerkt in de vele factoren van de SEO op je website en dan is het werk aan Google.

Je website zal gecrawld worden door Google. Hiermee kijkt Google naar aanpassingen in je website en daar zal je Google ranking op aangepast worden.

 

Een traject “vindbaarheid website” duurt op zijn minst een jaar. Dit omdat er veel tijd in gestoken moet worden zodat je hoger zal komen in Google met je website.

Fouten zullen direct aangepast moeten worden om de vindbaarheid zo goed en zo snel mogelijk te optimaliseren.

 

Via Google Adwords is het mogelijk om een hoge positie in Google als het ware te kopen.

Je koopt klikken op je website. Hiermee bedoelen we dat je voor een bepaald bedrag je website als advertentie in Google zet. Wanneer dit gebeurd zal je website op pagina 1 komen van Google, maar wel met een bepaald kenmerk dat het een advertentie is.

Zodra iemand op je website klikt kost de adverteerde dit 1 klik.

Als er een bedrag van 10 euro betaald wordt in Adwords en en klik kost 0,10 eurocent, kunne er dus 1000 mensen op de advertentie klikken totdat hij weer zal verdwijnen.

Je hebt dus “verkeer” ingekocht op je website.

Met verlichting is dat weer een heel ander verhaal. Kijk maar eens op deze website.

 

“Vindbaarheid website’ oftewel SEO ’is geen gemakkelijk traject. Er zullen tientallen dingen moeilijker zijn al van te voren verwacht omdat Google een heel erg lastig platform is waar je je website op vele manieren zou moeten aanpassen.

http://brandmerck.nl